Köpvillkor, Digitaltvexperten.se

KÖP OCH LEVERANSVILLKOR FÖR DIGITALTVEXPERTEN.SE

VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER, GDPR

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter.

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter här: digitaltvexpertens integritetspolicy
I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:
Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig.
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får posten dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.
Har du frågor kring dina personuppgifter så kontakta oss på info@mobilförstärkare.se

När du godkänner våra köpvillkor godkänner du också att vi behandlar dina personuppgifter på de sätt som anges ovan.

Vi skickar INGA reklam-mail eller nyhetsbrev till dig!

Priser

Samtliga priser är angivna inklusive svensk moms (25%) och visas i Svenska Kronor om du inte själv väljer att visa dem utan moms. Vi reserverar oss för felaktiga priser.

Betalningsvillkor

Vi erbjuder betalning på följande sätt: Swish, Förskottsbetalning till bankkonto eller bankgiro, Kortbetalning, Klarna Faktura, Klarna Delbetalning, Payson med och utan garanti, PayPal, Avbetalning via Resurs Bank samt direktfaktura.

Förskottsbetalning

Inom ca några min får du en orderbekräftelse, där framgår hur du betalar till vårt bankkonto, bankgiro eller Swish.

Kortbetalning

Kortbetalning sker via Klarna Checkout

Klarna Faktura:

Klarna Faktura är en tjänst från Klarna AB, denna tjänst kan utnyttjas av alla företag och privatpersoner som inte har några betalningsanmärkningar och är normalt kreditvärdiga. Tjänsten kan användas för köp där beloppet numera bestäms individuellt. Tjänsten kostar 39 kronor,billigt jämfört med postförskott. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Därefter får du en faktura som skall betalas inom 14 dagar.Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% per år + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Kreditor. Mer information om Klarna Faktura och Klarna hittar ni på www.klarna.com

Villkor för Klarna Faktura: Villkor Klarna Faktura.

Dela upp betalningen:

Klarna Delbetalning är en tjänst från Klarna AB. Effektiv ränta om köp om 10 000 SEK med basvillkor, beräknat enligt konsumentverkets riktlinjer, är f.n. (2007-12-01) 25,42 %. Direkt i kassan får du ett antal alternativ där du väljer det som passar dig bäst. Klarna kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift. På avtalet framgår när avtalet skall vara Kreditor åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Klarna åter tillhanda kommer Klarna skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor.

Kreditprövning

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna AB inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna AB på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info(a)klarna.se.

Ej utlösta varor:

Om du gjort en beställning och inte hämtar ut den tvingas vi debitera de utlägg vi gjort för porto och andra avgifter (från 250:- inkl moms).

Direktfaktura

Företag, institutioner och myndigheter kan efter sedvanlig kreditprövning även betala med faktura direkt från oss.

Kredittiden för företag/institutioner och myndigheter varierar mellan 10 och 30 dagar. Detta avtalas individuellt.

Om en direktfaktura ej betalas inom utsatt tid förbehåller vi oss rätten att överlämna fordran till Klarna eller annan kreditpartner. Om så sker kommer fakturan att beläggas med en factoring-avgift på 2,5%.

Vid telefonorder från privatpersoner på mindre värden, exempelvis fjärrkontroller med mera erbjuder vi ibland Direktfaktura.

Denna faktura ställs då ut på 10 dagar och skall vara betald efter dessa 10 dagar.

Om fakturan inte betalas inom dessa 10 dagar kommer den snarast att lämnas över till Klarna, då är det Klarna som övertar fordran och indrivningen av skulden.

När denna överlämning av fakturan sker beläggs fakturan med en hanteringsavgift på 75:-. Detta för att täcka våra kostnader för överlämnandet samt Klarnas kostnader.

Om du som privatperson på eget initiativ lägger en order med betalsättet direktfaktura kommer vi automatiskt att göra om den till en faktura via Klarna, och påföra den ordinarie fakturavgiften på 19:-.

Skulle inte Klarna godkänna dig som fakturakund kommer du att bli kontaktad och ombedd att göra om din beställning med antingen förskottsbetalning, Swish eller kortbetalning.

Äganderättsförbehåll:

Vid leveranser mot faktura till Företag (AB) och myndigheter säljs alla varor med äganderättsförbehåll, det innebär att varorna är CS Business Group AB's egendom tills full betalning erlagts.

Dröjsmålsränta

Vid försenad betalning av Direktfaktura tillämpar vi en dröjsmålsränta om 18%.

Offerter och deras giltighetstid:

Om du har begärt en offert från oss så är den giltig i 30 dagar från att du fått den om inget annat speciellt anges i offerten.

Leveransvillkor

Leveransvillkor är fritt vårt lager.

Leveranstider

Vi har som ambition att leverera din beställning omgående. Vi håller ett aktuellt lager och levererar större och dyrare produkter direkt från fabrikant, detta kan leda till förseningar i de fall fabrikanten har slut på lager. Vi kommer alltid att hålla dig uppdaterad med aktuell leveransinformation. Vi reserverar oss för slutförsäljning och saldofel i lagersaldon.

Frakt

Vi använder Bring, DHL, UPS och Posten som transportör från eget lager, för att du som kund skall kunna få tillförlitliga leveranser. När leverans sker direkt från fabrikant är det dess fraktbolag som används. Se till att alltid ha uppdaterad kontaktinfo i de fall transportör behöver nå dig för att komma överens om leveranstid och plats.

Alla order inom Sverige debiteras med 79 kronor (spårbar försändelse) eller 109 kronor (Posten MyPack) enhetsfrakt utom i det fall fraktfritt eller brevfrakt anges.

För de som så önskar kan vissa artiklar levereras med brev. Tänk på att det är du som står risken för försändelsen i detta fall. Om alternativet är valbart syns det under respektive artikel. Enstaka artiklar levereras helt fraktfritt, detta framgår då tydligt.

Om du väljer Brev/Varubrev så skickas det ibland med vanligt frankerat brev, och ibland med PostNord Varubrev. Normalt skickas lättare varor som går in i brevinkast/box/brevlåda som frankerat, tyngre eller större skickas med Varubrev. Om det skickas med Varubrev kan PostNord välja att hänga försändelsen på din dörr eller din brevlåda. Då fotograferar de försändelsen. Detta betyder att den är avlämnad och övergår i din besittning. Ansvaret övergår då till dig som kund.

Det är ditt ansvar som kund att lämna korrekta adressuppgifter i din  beställning.
Vi är tyvärr inte synska. Bor du inneboende och inte har  ditt namn på brevlådan så
måste du skriva c/o det namnet som står på  brevlådan. Om du har flyttat och har en gammal adress sparad i din  webläsare och godkänner ordern med den är det
också ditt ansvar. I de  fall försändelsen försvinner eller kommer på villovägar på grund av detta är ansvaret ditt. Om du då på nytt vill ha försändelsen utskickad  får du betala en ny fraktavgift.

Order utanför Sverige debiteras enligt enskilda priser, gör en fraktkostnads-förfrågan på [email protected], alternativt så återkommer vi med fraktkostnaden när du lagt din order.

Frakt Företag:

Vårt normala fraktsätt är Bring Business Parcel, DHL Paket eller PostNord Parcel som körs ut till mottagaren.


Ånger- och returrätt:

Konsumentverkets information om ångerrätt vid distanshandel

Konsumentverket har tagit fram en blankettmall som man kan använda för att ångra sitt köp. Den hittar du om du följer länken nedan.


Ångerblankett

Konsumentverket har också tagit fram en mall för oss ehandlare om vad vi behöver informera dig om i fråga om ångerrätten. Vi tycker den är krånglig och byråkratisk, men för att vara säker på att uppfylla våra krav på information till dig så har vi tagit med den också, den finns att läsa längst ner i detta dokument!

När du köper en produkt från oss har du som privatperson alltid 14 dagars returrätt / ångerfrist enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, detta gäller från den dag du mottagit varan.

Om du vill returnera en vara är vi glada om den är oanvänd och säljbar; det innebär att vi helst ser att den är likadant nerpackad i originalförpackningen när du returnerar den till oss, som den var när vi skickade den till dig.

Dock har du rätt att undersöka varan, även om det innebär att du måste bryta förpackningen. Vi uppmanar dig därför att öppna förpackningen på ett försiktigt sätt. Ett hett tips som vi själva använder oss av är att filma eller fotografera uppackningen i flera steg, det blir mycket lättare att packa ner den då.

Sedan ett tag tillbaka tillåter lagen också att du använder och provar varan, du har ändå rätt att returnera den. MEN, då har vi rätt att göra ett prisavdrag vid returen som motsvarar värdeminskningen som du orsakat varan. Hur stor den blir beror helt på hur slitaget ser ut och vad det är för vara och vad den kostat.

Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor: (a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel; (b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, kosmetiska produkter, badkläder, hårtor-kar och liknande produkter, rakapparater, eltandborstar, vågar, värmedynor och fotbad); (c) en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal; (d) ljud- eller bildupptagningar (exempelvis en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling; eller (e) digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning).

Det innebär att hos oss gäller detta uppmätta och kapade kablar på lösmeter, inte heller specialanpassade kablar avvikande från standardlängd.

I vissa fall kan vi komma överens om en längre ångerfrist om särskilda skäl finns, det är bara att ställa frågan.

Om följande returvillkor inte uppfylls gör vi antingen ett prisavdrag eller avböjer returen.

Vid eventuell retur står du själv för returfrakten. Så fort vi mottagit din returnerade vara undersöker vi den, när vi konstaterat att varan är felfri betalar vi tillbaka dina pengar. Vi återbetalar hela ditt betalade belopp om du har valt vår standardfrakt för produkten. Har du valt ett annat dyrare fraktalternativ så återbetalar vi kostnaden för standardfrakten, allt enligt Distanshandelslagen. Återbetalning sker omgående, oftast inom ett par dagar. Retur skall ske med samma fraktsätt som du fått varan med. Retur per vanligt brev accepteras enbart i de fall leveransen sänts med vanligt brev, eller enligt särskild överenskommelse.

Om du önskar utnyttja din ångerrätt skall du inom 14 dagar från att du fått varan skriftligen meddela oss detta, bästa sättet är via e-post.

Efter att du meddelat oss har du 14 dagar på dig att returnera varan.

Retur & Ångerrätt Företag:

Som företagskund omfattas du inte av konsumentköplagen utan av köplagen. I den finns inget reglerat om ångerrätt. Dock kan vi i de flesta fall erbjuda detta till företag, samma förutsättningar gäller då som för privatpersoner.

Returförfarande hittar du längre ner.

Viktigaste är dock:

Om du inte är nöjd, ge oss då chansen att göra dig nöjd. Vi finns för dig.

Köp med abonnemang:

Abonnemanget är i lagens mening en tjänst; tjänsten att leverera digitala tv-kanaler till dig. Det innebär att när du har börjat använda tjänsten så är din ångerfrist förbrukad. Om du alltså vill ångra dig angående ett abonnemang får du inte öppna kuvertet som programkortet ligger i. När du brutit denna försegling har du också förbrukat möjligheten att upphäva abonnemanget.

Reklamationer, transportskador & Garantier:

Vi ber dig att noggrant undersöka produkterna när du får dem för att utesluta transportskador. Eventuella reklamationer som härrör sig i transportskador, skall göras inom 5 dagar efter mottagandet eller så snart skadan har upptäckts eller uppstått. Är transportskadan sådan att den syns på utsidan förpackningen kan du i vissa fall reklamera detta direkt till transportören. Vidare skall du givetvis kontakta oss också. I de fall en transportskada inträffat så hålls du som kund alltid skadeslös!

Reklamationer gällande fel i produkten eller tillverkningsfel. Vi följer våra leverantörers garantivillkor och lämnar alltid minst ett års garanti mot produktions- och tillverkningsfel. Många våra produkter har två års garanti eller mer, vissa upp till 30 år. De olika garantivillkoren hittar du på leverantörernas hemsidor.

En del produkter importerar vi från andra länder. Gällande från leverantören utökade garantier gäller följande: De första tre åren då svensk konsumentköplag gäller så står vi för frakten till tillverkaren utomlands. Om garantin sträcker sig längre än tre år så står du själv för fraktkostnaden till leverantören vid reparation efter tre år. Vi kan tillhandahålla kontaktinformationen, men transporten arrangerar du själv.

Försäljning till minderåriga:

I de fall vi kan konstatera att kunden är minderårig avböjer vi ordern tills vi fått målsmans godkännande. Om beställarens ålder inte framgår av beställningen låter vi alltid köpet gå tillbaka om målsman så önskar.

Tvist:

Vi har hittills inte haft några tvister och vår absoluta ambition är att inte få några heller. I det fall vi mot förmodan inte skulle komma överens med en kund så kommer vi självklart att följa ett utslag från ARN eller motsvarande.

Vi är också skyldiga att informera dig som kund om att du vid en tvist har möjlighet att vända dig till Allmäna Reklamationsnämnden. ARN

Enligt EU:s nya regler måste vi också länka till det alternativa tvistlösningsförfarande som de erbjuder:

Alternativ tvistlösningsförfarande

Ansvarsförbehåll:

Företaget kan inte hållas ansvarig för någon skada eller förlust som uppstår för kunden, inklusive skada eller förlust för tredjepart, genom användande av produkter som företaget har levererat. Kund, eller tredje part, kan inte heller ställa några anspråk på företaget för skada som uppkommit genom användandet av produkter levererade av företaget, även om dessa är defekta.

Returförfarande:

Om du önskar göra en reklamation eller retur, sker detta genom att du kontaktar oss via brev, telefon eller e-post. Du får då ett returnummer från oss, som måste anges på returleveransen. Utan giltigt returnummer kommer denna att returneras till dig. För samtliga returer gäller att avsändaren ansvarar för returens fraktkostnad och försäkring.

En retur skall ovillkorligen sändas med samma typ av fraktsätt som den kom till dig, om inte annat särskilt överenskommits. D.v.s; Har du fått den som ett brev kan du skicka tillbaka den som ett brev. Har du fått den som ett spårbart kolli; Postpaket, Rekommenderat brev eller liknande så skall den returneras på samma sätt. Alla returer skall emballeras väl, och alltid läggas i ett ytteremballage. Returer där adresslappar, frimärken, tejp eller annat klistrat sitter direkt på originalförpackningen kommer inte att accepteras. Vid begäran om returnummer kommer dessa förhållningsregler även att framgå tydligt.

Vi accepterar INTE returer med BUSSGODS!

Detta på grund av att det tar oss en timma tur och retur att hämta ut en bussgodsförsändelse.

Om du ändå skickar med BUSSGODS kommer vi att dra av kostnaden för att hämta försändelsen från returen. Om värdet på returen inte täcker kostnaden så fakturerar vi resterande belopp via Klarna.

Produktinformation:

Den produktinformation som anges vid varje produkt baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Vi försöker alltid hålla produktinformationen uppdaterad men kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är du osäker på något om produkten så kontakta i första hand tillverkaren och i andra hand oss.

Cookies:

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.

Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.

Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies, men då kommer vår webplats och beställningar inte att fungera som det är tänkt.. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

När du registerar dig eller handlar hos oss så samtycker du till att vi lagrar och behandlar dina personuppgifter. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med PUL, personuppgiftslagen. Vi använder personuppgifterna enbart för internt bruk. Vi säljer eller lämnar inte vidare dina uppgifter till tredje part. Undantaget är när du väljer att teckna någon form av abonnemang, Då kommer självklart upgifterna att vidarebefordras till företaget i fråga. Ditt personnummer kommer också att användas för att göra en kreditupplysning. Detsamma gäller om du väljer att finansiera ditt köp via någon av våra finansieringspartners.

Vidare samtycker du till att vi får skicka nyhetsbrev och erbjudanden till dig.

Självklart kan du avbeställa dessa nyhetsbrev och erbjudanden.

Följande uppgifter sparas:

För och efternamn
Personnummer i de fall det behöver anges (abonnemang eller postförskott)
Adress
e-postadress
Telefonnummer
IP-adress


Genom att handla hos digitaltvexperten.se (CS Business Group AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter.

Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller lämnar aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

digitaltvexperten.se (CS Business Group AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Direktöverföring, Swish, Kortbetalning, Payson, PayPal och Resurs Bank.

Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord, Bring, Schenker, GLS, Kuene-Nagel, UPS, TNT, DSV.

Nyhetsbrev

I dagsläget skickar vi inga nyhetsbrev, men det kan komma att ändras i framtiden. Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder YMLP för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd

digitaltvexperten.se (CS Business Group AB) är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ändringar till de Allmänna Villkoren Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Säkerhet:

All kommunikation på vår hemsida är krypterad och omöjlig för utomstående att avlyssna.

Överföringen krypteras via SSL från Let's Encrypt

Säkerheten vid kortbetalning är mycket hög! Vi använder ePay som betalväxel, en lösning som klassas bland de absolut säkraste i branschen.

INFORMATION OM ÅNGERRÄTT

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning

Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett meddelande till:

CS BUSINESS GROUP AB
Prästängsvägen 58
42944 SÄRÖ
[email protected]
Tel.:0300-660095

Ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda konsumentverkets mall: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett  men du måste inte använda den.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan, de uppskattas uppgå till maximalt ca 1000 SEK (fackverksmaster), i normalfallet kostar returer ca 100-200 SEK.

Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.