Varför får du inte ditt mail från oss?

Varför är det problem med Hotmail, Live, Outlook, Yahoo mm.

Ganska ofta blir vi kontaktade (via telefon) av kunder som inte har fått sin orderbekräftelse, eller är arga för att vi inte svarat på ett mail de skickat.

  • Vi skickar alltid orderbekräftelse på en fullföljd order, det sker automatiskt.
  • Vi svarar på alla mail vi får, och vi gör det oftast snabbt! Ibland svarar vi även på kvällar och helger!

Varför får du inte något mail då?

Flera stora mailoperatörer har tagit sina spamfilter till helt vansinniga nivåer. De gör allt de kan för att hålla spam borta från deras användare. Det innebär tyvärr att väldigt mycket seriösa mail idag hamnar i skräpposten.

Detta gäller speciellt:

@hotmail.com eller annan hotmail, ex.vis @hotmail.se

@outlook.com eller med annan ändelse.

@live.com eller med annan ändelse.

@yahoo.com eller med annan ändelse.

Alla dessa ägs av microsoft och de hade helst velat att alla befann sig inom deras cluster när det gäller mail.


Vi har en egen epost-server. Den har funnits sedan 2012, den har aldrig skickat spam, den har haft samma IP-adress hela tiden. Allt detta borde vara tillräckligt för att våra mail skall komma fram.

Vi har dessutom jobbat hårt med att mailen skall uppfylla alla krav på att INTE klassas som spam. När vi testar detta med diverse tjänster på nätet så får vi 10/10 i "senderscore". Vi kan inte göra mer.

Senderscore 10/10!

När vi ber de som ringer oss att titta i sin skräppost så hittar de mailen från oss tillsammans med en massa andra mail från seriösa avsändare. Allt från stora multinationella företag, flera av sveriges största web-butiker och stora svenska myndigheter.

Jakten på spam har gått alldeles för långt!

Vi vet till och med om utländska e-handlare som inte tillåter att man lägger beställningar med @hotmail.com, @live.com, @yahoo.com, @outlook.com

Du kan testa att öppna inställningar i outlook, välj skräppost och lägg till följande som betrodda avsändare:


[email protected]

digitaltvexperten.se